Menu Zavřeno

Vydatná snídaně pro ranní bručouny


Vydatná snídaně pro ranní bručouny

Vydatná snídaně je základem každého nového dne. Pro koho je vstávání náročné, měl by začít nový den snídaní složenou z potravin, které nastartují metabolismus, trávení a dodají potřebnou energii na nastávající den. Tyto potraviny by neměly chybět na vašem stole a přispějí vám k dobré náladě.

vydatná snídaně

* Foto: Kai 'Oswald' Seidler / Flickr

Vejce

Vejce jsou bohatá na bílkoviny a mnoho dalších minerálů, vitamínů A, B2, B12, D, E, K, kyselinu listovou, biotin, niacin a retinol. Všechny tyto látky podporují naše tělesné funkce a poskytují energii po celý den.

vejce

* Foto: bianciardi / 123RF

Ovesné vločky

Vláknina v ovesných vločkách povzbuzuje trávicí systém. Kromě toho jejich pravidelná konzumace snižuje riziko srdečních onemocnění, diabetu a snižuje hladinu vysokého cholesterolu. Oves tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy a blahodárně působí na nervovou soustavu.

ovesné vločky ke snídani

* Foto: daphoto / 123RF

Pomerančový džus

Obsažený vitamín C podporuje imunitní systém a pomáhá přitom při vstřebávání železa, podporuje růst, vývoj kostí, zubů a chrupavek. Džus by se po ránu neměl pít vychlazený přímo z ledničky, pro tělo by to mohlo znamenat tepelný šok.

pomerančový džus ke snídani

* Foto: sergioz / 123RF

Kakao

Surové kakao obsahuje spoustu hořčíku a patří proto kromě jiného ke každé správné a vyvážené snídani. Nejsnadněji připravíte kakao smícháním kakaového prášku, mléka a cukru.

hrnek kakao ke snídani

* Foto: katjabakurova / 123RF

Sušené ovoce

Především lidé s nízkými hladinami železa by se měli zaměřit na sušené ovoce, jako jsou meruňky, které již v 80 gramech obsahují 15 procent denní dávky železa. Ideální kombinace k vydatné snídani je s obilninovými směsmi.

sušené meruňky a ovoce ke snídani

* Foto: sergioz / 123RF

Přírodní jogurt

Probiotické bakterie obsažené v jogurtech jsou dobré pro střevní mikroflóru a tím pomáhají předejít nadýmání. Jogurty patří k nejvýznamnějším probiotickým potravinám.

přírodní bílý jogurt ke snídani

* Foto: daphoto / 123RF

Uzený losos

Podle studií mohou bohatě obsažené omega-3 mastné kyseliny zmírnit účinky stresového hormonu kortizolu. Vydatná snídaně složená z uzeného lososa v kombinaci s větším množstvím zeleniny a celozrnným pečivem zasytí na dlouhou dobu.

uzený losos ke snídani

* Foto: docer2000 / 123RF

Luštěniny

Luštěniny jsou bohaté na vlákninu, která pohání naše trávení a zažívání. Dále mají vysoký obsah bílkovin a vitaminů skupiny B. Luštěniny namáčíme na 12 hodin do vody a poté necháme dostatečně dlouho projít varem.

luštěniny ke snídani

* Foto: yuliya29 / 123RF

Snídaňové cereálie

Obiloviny (obilné vločky nebo drcené obilí) s vysokým obsahem vlákniny a nízkým obsahem cukru stimulují nejen trávení. Cereálie obsahují také hodně vitamínu B, který zajišťuje, že bude jídlo efektivně přeměněno na energii.

snídaňové cereálie

* Foto: suchi187 / 123RF

Meloun

Konzumací melounu předcházíte dehydrataci organismu, která našemu tělu vadí víc, než si všichni myslíme. Melouny obsahují přibližně 90 procent vody a jsou bohatým zdrojem železa a vápníku.

meloun ke snídani

* Foto: olvius / 123RF