Menu Zavřeno

Podzimní potraviny bohaté na vitamíny


Podzimní potraviny bohaté na vitamíny

Listy se vybarvují, z botníku bude potřeba vytáhnout holínky a ze skříně teplý kabát. Také vlhké, studené s deštivé počasí se pomalu vrací. Hledáte podzimní potraviny bohaté na vitamíny? Abyste si mohli vychutnat i tuto sychravou část roku bez nepříjemného průvodce tímto ročním obdobím - nachlazením, měli byste se bezpodmínečně zaměřit na těchto sedm zdravých podzimních potravin! S těmito sedmi potravinami projdete ve zdraví celý podzim!

Podzimní potraviny bohaté na vitamíny

* Foto: Svetlanacherruty / 123RF

Je toho tolik, co nám vlastně podzim může nabídnout. Hitem sezóny jsou to především zelenina bohatá na živiny a vitamíny. V zelených barvách a přírodní oranžové na nás září všechny zdravé pochoutky, které nabízí nespočet způsobů zpracování a doplní vašemu tělu vitamíny v optimální míře. Nachlazení ze sychravého a chladného počasí tak nebude mít šanci překvapit. Sestavili jsme seznam sedmi přírodních vitamínových bomb, které by nyní neměli chybět v žádném menu na vašem stole.

Listová kapusta

Listová kapusta je králem potravin bohatých na živiny a vitamíny. Tato celosvětově rozšířená zelenina se vyznačuje nesmírně vysokým obsahem vitamínu C. také vysoký podíl Omega-3 mastných kyselin a antioxidantů posiluje váš imunitní systém a vaše zdraví v nadcházejících chladných měsících roku. Tip na chutný recept: Listová kapusta je perfektní pro zelené smoothies! Ale také v salátu v kombinaci s dalšími přísadami jako špek, šunka nebo cibule vytvoříte pokrm plný chutí bohatý na živiny.

zdravá listová kapusta na podzim

* Foto: Suchi187 / 123RF

Brokolice

Ať si kdo che, co chce říká, brokolice je jednoznačně jednou z nejzdravějších potravin, které nám příroda nabízí a právem patří mezi potraviny bohaté na vitamíny. Porce této zelené zeleniny mnohonásobně pokryje denní potřebu vitamínu A a K. Mimo to tato vitamínová bomba působí protizánětlivě a rychle posílí imunitu potřebnou v těchto chladných měsících a sychravém počasí. Tip na chutný recept: Brokolici a těstoviny posypete sýrem a zapečete v troubě. Jednoduchý recept ze zdravé zeleniny, který bude chutnat každému!

Brokolice je jedna z nejzdravějších druhů zeleniny

* Foto: Zakiroff / 123RF

Dýně

Tradiční dekorace na svátek Halloween může být využita také na jídelním stole. Pokrmem připraveným z dýně nenaplníte svůj talíř jen lahodným jídlem, ale zejména draslíkem a vitamínem C. Využijte krátký čas, kdy můžete se zralým oranžovým velikánem vyčarovat během chvíle například chutnou a poctivou polévku. Tip na chutný recept: Přidejte do horké dýňové krémové polévky kokosové mléko a zajistíte svým chuťovým pohárkům neopakovatelný zážitek chutí!

Dýně na Halloween

* Foto: grigory_bruev / 123RF

Růžičková kapusta

Mezi dětmi velmi nepopulární zelenina a mezi potraviny bohaté na vitamíny by růžičková kapusta měla být součástí vašeho jídelníčku co nejčastěji. Růžičková kapusta se vyznačuje pozoruhodným obsahem vitamínu K. Při její přípravě mějte ale na paměti, že by se měla růžičková kapusta vařit pouze nezbytně dlouhou dobu, jinak se cenné vitamíny rychle ztrácí. Tip na chutný recept: Na živiny bohatá růžičková kapusta se dokonale kombinuje s pokrmy v asijské pánvi!

růžičková kapusta plná vitamínů

* Foto: funlovingvolvo / 123RF

Červená řepa

Červená řepa je kořenová zelenina bohatá na kyselinu listovou a minerální látky jako jsou draslík, zinek, hořčík, železo, jod, mangan, vápník, fosfor a vitamíny A, C a K. Jedno jídlo s touto tmavě červenou zeleninou vás dostatečně posílí po celý den. Potom ani chladný vítr podzimních dní nebude mít šanci zaútočit na vaše zdraví! Červená řepa nejenže posiluje imunitní systém, ale podporuje krevní oběh, činnost střev a žaludku, navíc snižuje krevní tlak. Dobře poslouží i jako prevence proti rakovině. Tip na chutný recept: Červená řepa jedinečným způsobem okamžitě vykouzlí na vašem salátu symfonii barev a dodá mu jedinečný sladký charakter. Se sýrem Feta, vlašskými ořechy a trochou medu máte hned perfektní recept na jednoduchý salát.

podzimní brukev červená řepa plná vitamínů

* Foto: vesnacvorovic / 123RF

Mrkev

Klasická oranžová mrkev je přirozeně k dostání v každém ročním období, ale především na podzim jsou k sehnání i jiné barevné varianty této kořenové zeleniny. Všechny příbuzné barevné varianty jako fialová nebo žlutá mrkev jsou plné beta karotenu, vitamínu K, draslíku a antioxidantů. Vitamínové bomby okamžitě promění váš hlavní chod na talíři v podzimní hru barev. Tip na chutný recept: Barevné mrkve mohou být dokonale zpracovány v základu se zeleninou a nudlemi jako chutné nízkotučné jídlo!

červená a barevná mrkev na vitamíny

* Foto: punjab40 / 123RF

Sladké brambory

Tento momentálně oblíbený typ brambor původem z Ameriky je pozoruhodným zdrojem železa, draslíku, vlákniny a vitamínu A. Kromě toho je oranžová hlíza v kuchyni všestranně použitelná a chutná. Sladké brambory mají svojí přirozenou oříškovou sladkou chuť a ve vaší domácnosti se stanou dokonalým každodenním zdravým společníkem zejména v chladných dnech. Tip na chutný recept: Batáty zakápněte olivovým olejem, posypte parmazánem a upečte do zlata ve vyhřáté troubě.

Sladké brambory - Batáty

* Foto: Brett_Hondrow / 123RF